12. mednarodna konferenca gledališke pedagogike
18. 10. 2024
podroben program
od 9.00 do 11.30
Program povezuje: Gregor Murn
Pozdravna govora
Tomaž Simetinger, JSKD pomočnik direktorja za program JSKD
Predstavitev projekta Umetnost učenja
Valentina Korbar, Društvo Taka Tuka
Avtorska lutkovna miniatura EVOLUCIJA
Mladinska lutkovna skupina Trije mušketirji - DIC in Hiša otrok in umetnosti
Mentorica: Irena Rajh
Človekova zgodovina je v veliki meri zgodovina različnih konfliktov in bojev, od rodovnih in plemenskih do razrednih in mednacionalnih. Človek je družbeno bitje, njegovi družbeni odnosi so polni nasprotij in različnih interesov. V lutkovni miniaturki Evolucija se sprehodimo skozi različna časovna obdobja, v katerih na duhovit, satiričen način, rešujemo konfliktne situacije nekaterih zgodovinskih junakov, ki so vplivale na sam potek razvoja civilne družbe od prazgodovine pa do danes.
Okrogla miza
SODOBNI IZZIVI IN INOVATIVNE REŠITVE: POT DO VKLJUČUJOČEGA IZOBRAŽEVANJA
Simona Rogič Ožek - Krepitev dejavnikov varnega in spodbudnega učnega okolja za optimalni razvoj otrok
Klaudija Šterman Ivančič - Predstavitev zadnjih rezultativ PISA
Irina Lešnik Jeras - Uporaba gledaliških pristopov pri pouku
Živa Škrinjar Tomc - Umetnost učenja v praksi
Marko Strle - Vloga vodstvenih delavcev pri vključevanju inovativnih pristošpov v šole
11.30–12.00 kava
od 12.00 do 14.00
Strokovni posvet
SODOBNI IZZIVI IN INOVATIVNE REŠITVE: POT DO VKLJUČUJOČEGA IZOBRAŽEVANJA
Teme po mizah:
-
Vloga odločevalcev in vodstva pri vključevanju kreativnih pristopov v šole?
-
Kako zagotoviti profesionalni razvoj učiteljev in nemoten potek pouka?
-
Kakšna izobraževanja potrebujejo učitelji?
-
Kako motivirati učence za šolsko delo?
-
Kaj vpliva na dobro počutje učencev v razredu?
-
Kako meriti učinke uporabe gledaliških pristopov pri pouku?
-
Kako lahko učitelj in DSP učitelj učinkovito sodelujeta, da podpreta učence z odločbami, ne da bi jih izključila iz skupinske dinamike v razredu?
-
Kako izkoristiti potencial gledaliških pristopov za razvijanje ustvarjalnosti in kritičnega razmišljanja pri pouku?
-
Kako širiti prakso gledališke pedagogike?
-
Kako izkoristiti potencial gledaliških pristopov za diferenciacijo pouka glede na posebne potrebe učencev?
14.00–15.30 čas za kosilo
od 15.30 do 17.30
Delavnica: Umetnost učenja
V tej delavnici bomo predstavili ključne rezultate projekta Umetnost učenja, ki raziskuje, kako lahko gledališki pristopi prispevajo k bolj učinkovitemu učenju. Poleg tega bomo pokazali uporabo inovativnih digitalnih orodij, ki lahko popestrijo pouk in ga naredijo bolj interaktivnega. Na koncu se bomo dotaknili še ustvarjalnih pristopov k vrednotenju znanja, ki spodbujajo kritično mišljenje in angažiranost učencev.
17.30–18.00 kava
od 18.00 do 22.00
Izkušnja resničnostne fikcije
Mark Durkan, ALIBI
ALIBI je izkušnja resničnostne fikcije, ki je delno navdihnjena s kulturno prakso LARP (live action role playing / ali v prostem prevodu - igranje vlog v živo).
ALIBI se začne z delavnico, ki nam pomaga ustvariti like, ki jih bomo naselili. Ne gre za to, kdo smo, ampak kaj lahko postanemo. Za trenutek živimo alternativno resničnost.
Preden vstopimo v ta prostor, se pripravimo. Pogajamo se o kodeksih družbenega obnašanja/ naših dejanjih/fizičnih mejah/ vlogah.
In potem za 2 uri vadimo alternative. Možne prihodnosti. Možne preteklosti. Skozi LARP dobimo utelešeno izkušnjo možnega.
Kaj te odločitve povedo o ljudeh, kakršni v resnici smo ali na skrivaj resnično želimo biti?
Bolj kot doživljanje vsakega posameznika je pri ALIBIJU pomembno kakšni odnosi se vzpostavijo v času, ko se igramo – oziroma igramo zamišljene skupnosti.
Skozi delavnico in doživetje alternativne resničnosti nas bo vodil Mark Durkan iz Irske, ki je v sodelovanju z galerijami in kulturnimi centri razvijal programe vključevanja in razvoja publike v kulturnih prostorih in večanje dostopnosti kulturnih vsebin novim ciljnim skupinam.
Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.